Lūdzu izvēlieties ievirzes visai nedēļai, izvēloties katrai dienai trīs nodarbes.
Laiku, kad katra ievirze notiek (pirms pusdienām, pēcpusdienā vai pirms vakariņām), var redzēt nometnes bukletā.
Pēc tam ieteikuma anketā lūdzu ierakstiet savu izvēli un sūtiet pieteikumu daiga.bitiniece@kurzemnieks.lv
Saņemot apstiprinājumu, ka esat uzņemts nometnē, samaksājiet dalības maksu (par to sīkāka informācija pieteikuma anketā).
Jautājumus varat uzdot pa tālr. 29463930 9 vai e-pastā.
Bērniem no 7 līdz 13 gadiem
Animācija (Dace Liepa un Jānis Sausnītis)
Animācijas ievirzē bērni apgūs pirmās iemaņas zīmēto filmu veidošanā un nometnes laikā izveidos animācijas filmiņu.
Vilku mācība (Jānis Krūmiņš)
Kāda ir bijusi mūsu senču zeme? Kādi ir bijuši tās aizstāvji no viss senākiem laikiem līdz mūsdienām? Kas ir karavīrs? Kādi ir bijuši karavīru ieroci. Uz šiem un vēl daudz citiem jautājumiem ievirzes dalībniekiem būs iespēja gūt atbildes. Ievirzē apgūsim loka un bultas izgatavošanas māku un sarīkosim sacensības loku šaušanā. Apgūsim arī senās ripas sišanas spēli. Ievirzes nodarbības notiks laukā.
Senās tekstīlijas (Inese Krūmiņa)
Varēs iepazīties un iemācīties darboties ar pinumiem, tai skaitā adatas pinumu (adīšanas vēsturisko priekšteci), viena un divu virzienu mežģījumiem, un apgūt aušanu ar celu dēlīšiem - senāko zināmo horizontālo aušanas veidu. Varēs noaust gan vienkāršu jostu vai apaudu, gan uzsākt celaini ar ģeometrisko rakstu: divkrāsu - velku rakstā vai vairākkrāsu rakstā ar auda diega ielasīšanu. Apgūsim arī ornamenta struktūru un tā veidošanas (modelēšanas) principus.
Dabas takas (Anita Ieriķe)
Kopā iesim un pētīsim dzīvo, kas mums apkārt – mežā, parkā, pļavā, ūdenī utt.
Visdari jeb krāsainie pirkstiņi (Džineta Heringa)
Mēs katrs redzam savu pasauli savās krāsās. Kādam no mums mamma ir dzeltenā krāsā ar sarkanu kleitu, citam ar gariem, brūniem matiem, bet zaļu kleitu. Krāsainie pirkstiņi ļaus vaļu savām krāsām, pirkstiņiem un varbūt arī kājiņām, zīmējot, līmējot, gleznojot un krāsojot savu ģimeni, apkārtni 3x3 nometnē, kā katrs no mums to redz.
Vērsim krellītes un aprocītes no papīra, varbūt kāds krāsainais pirkstiņš izdomās vēl kādu jautru un krāsainu nodarbi.
Leļlu teātris (Laila un Jānis Kirmuškas)
Dosim vaļu fantāzijai un radīsim kopīgu uzvedumu.
Rotas no pērlītēm (Vija Zariņa)
Gaisīgas pērļu putu krelles, sudraba pavediena rokassprādzes ar jūras oļiem – to visu darināt mācīsimies kopīgi.
Mīkstās rotaļlietas (Ieva Kušķe)
Mīļas rotaļlietas no vilnas var darināt gan mammas saviem bērniem, gan paši bērni, gan darīt to kopā.
Visiem vecumiem
Keramika (Anna Mētra un Gundega Peniķe)
Veidosim mālus ar rokām, izmēģināsim virpot dažādas trauku formas. Darināsim bezvirpas veidojumus. Pabeigtos darbus apdedzināsim, izmantojot keramikas apdedzināšanas krāsni (elektrisko mufeli) un varbūt arī atklātās uguns apdedzinājumus improvizētā ceplī.
Rotkaļi (Andris Garokalns un Andris Grebis)
Katrs varēs izmēģināt roku, pagatavojot sev nelielu sudrabu rotu.
Dzintara rotas (Armands Ausmanis)
Varēsiet izmēģināt roku, kā apdarei pakļaujas dzintars, un mājās aizvest piemiņai no nometnes kādu rotu.
Folklora (Māra Mellēna)
Ievirzē būs par stāstiem, stāstīt prasmes attīstīšanu un apmācības iespējām. Kā atšķirt stāstnieku no muldētāja, kā iemācīties izstāstīt pasaku dažādos vecumos un atšķirīgām auditorijām, cik garš ceļš jānostaigā, lai no smieklīga dzīves atgadījuma iznāktu patiesi smieklīgs stāsts, kuru klausītāji grib klausīties vēl un vēl.
Programma ir koriģējama saskaņā ar ievirzes dalībnieku vēlmēm un iecerēm.
Improvizācijas māksla (Jurģis Spulenieks)
Kā dzīvē pielietot, izmantot improvizācijas mākslu? Tā var noderēt dažādās situācijās, sadzīvē, veidojot dialogus utt. Mācīsimies, kā ar dažādiem vingrinājumiem katrs var attīstīt vēl neizjustus un neatklātus talantus un spējas.
Rotaļas, tautasdziesmas visai ģimenei (Māra Mellēna, Vija Zariņa)
Apgūsim un izdziedāsim dziesmas un rotaļas par prieku sev un citiem.
Gleznošana (Anda Ausmane)
Būs iespēja eksperimentēt un atklāt krāsu saderību, mijiedarbību un pārvērtības. Gleznosim arī dabā, iemūžinot Kazdangas skaistākās un interesantākās vietas, savas izjūtas, emocijas un laiku.
Balss attīstīšana (Dace Prūse)
Ar dažādiem vingrinājumiem palīdzēsim savai balsij atplaukt. Jebkurš var dziedāt!
Latviskā virtuve (Emīlija Kolna un Ieva Kušķe)
Ievirzē mūsdienu vīzē mācīsimies gatavot to, ko ēda mūsu senči Kurzemē.
Sports (Kaspars Rudītis)
Sporta spēles tiks plānotas pēc dalībnieku ierosinājuma gan stadionā, gan sporta zālē. Nodarbībās mācīsimies darboties komandā. Mācīsimies pārvarēt grūtības, gūsim veselīga dzīvesveida pieredzi.
Pieaugušajiem un jauniešiem no 13 gadu vecuma
Vēlies savu tautastērpu? Ar ko sākt? (Lia Mona Ģībiete)
Apgūsim kādu no izšūšanas tehnikām, lai nedēļas laikā sagatavotu savam topošajam vai iecerētajam tautastērpam izšūtu krekla apkakli. Tās dalībnieces, kas par tautastērpa darināšanu šaubās, var šo ierosinājumu veidot kā ideju par etnogrāfijas tēmu, bet saistībā ar mūsdienu tērpa aksesuāru vai pilnīgi citu izstrādājumu, kura pamatā ir kāda novada izšūtā apkakle. Apkakles rakstu ritms, simboli u.c. ierosinātāji var tikt izmantoti ļoti dažādās izpausmēs – arī tādās, kādas ir aktuālas šolaik. Varbūt taps telefona maciņš, grāmatzīme, aproce, dāvana, suvenīrs vai kas cits.
Nodarbību laikā labprāt stāstīšu par Kurzemes tautastērpiem, to valkāšanas tradīcijām, darināšanas specifiku un iespējām. Tātad tās būtu sarunas, darbošanās ar pašu rokām, informācija un demonstrējumi.
Dabas dziedniecība (Ilze Ābele)
Trīs pēcpusdienās tiksimies ar trim gudriem cilvēkiem: klausīsimies padomus bišu produktu lietošanā, mācīsimies saprast ķermeņa valodu, uzzināsim, ko mums dod mākslas terapija.
3x3 teātris (Andrejs Polozkovs un Kārlis Krūmiņš)
Tikai saprotot, cik spēlēt gribošo uz šo ievirzi nāks, un redzot, kādi viņi būs, mēs nu jau visi kopā nolemsim, kas tas būs par darbu, pie kā nedēļas garumā strādāsim. Vai tā būs pasaka vai teika, luga vai romāns, dzejolis, eposs, varbūt - visi iepriekšminētie kopā. Skaidrs ir tas, ka mēs liksim savai fantāzijai darboties, lai šo darbu adaptētu nometnes platuma grādiem, kā saka - nometniekiem saprotamā nometnieku valodā. Spēlēt gribošajiem tiek lūgts neturēt savu talantu zem pūra un vest to uz 3x3 teātra ievirzi – vai tā būtu deja, dziesma, flauta, vai zobens, ko rīt; mēs labprāt jūsu talantus izmantosim un integrēsim mūsu lieluzvedumā.
Kustību teātris (Lilija un Edgars Lipori)
Vai tu esi domājis par to, kā ir būt par aktieri? Kā tu vari uzburt brīnišķīgas ainas, pateicoties burvestību pasaules krāšņumam un tev pašam kā brīnumam?
Ģimeņu seminārs (Līga Ruperte un Māra Tupese)
Ģimeņu seminārā apmācīsim dalībniekus, kā izveidot veiksmīgāku un efektīvāku komunikāciju ar saviem ģimenes locekļiem un citiem apkārtējiem. Apskatīsim, kā veicināt veselīgu pašcieņu ne tikai paši sevī, bet arī savos bērnos. Mācīsimies par efektīvām bērnu disciplinēšanas metodēm un iztirzāsim pozitīvas disciplīnas paņēmienus. Mācīsimies par ģimenes struktūru, par labvēlīgām un ne tik labvēlīgām ģimenēm. Gaidīsim aktīvu līdzdalību no semināra dalībniekiem. Kopīgi pārrunāsim un meklēsim atrisinājumus gan dzīves sīkajiem, gan sarežģītajiem jautājumiem.
Politika (Jānis Peniķis, Lauma Vlasova, Žaneta Ozoliņa)
Kā mums, Latvijā, gājis šajā laikā? Ko esam mācījušies par savas valsts politiku un par līdzdalību pasaules politikā? Ko esam aizmirsuši, ko ieguvuši, ko zaudējuši? Politikas ievirzē ir daudzu gadu tradīcija, ka paši ievirzes dalībnieki iesaka galvenos diskusiju un īsreferātu tematus, un tai sekosim arī šogad.
Valodiņa Dieva dota, ne tā manis darināta? (Austris Grasis)
Vai 19. -tajā neatkarības gadā latviešu valodas situācija ir nostabilizējusies? Vai tās situācija ir kļuvusi labāka? Atbilde ir NĒ! Kas veido valodu, ko dara visas valodas komisijas un aģentūras? Latviešu valodas zināšanu līmenis slīd arvien zemāk un zemāk - ko mēs darām un ko mēs varētu darīt? Kāpēc mums jāsadzīvo ar Siers Krievijas fasēts Smiltenes un līdzīgām gara vājībām? Vai latviešu valodas situācija publiskajā telpā ir savienojama ar cilvēku tiesībām?
Latvijas arheoloģija un senvēstures problēmas (Guntis Zemītis)
Iepazīsimies art to, kas ir Latvijas arheoloģija, ko dara Latvijas arheologi šodien. Uzzināsim vairāk par Latvijas arheoloģijas pieminekļiem un to, kā un kāpēc tie jāsargā. Cerams, ka būs iespēja apciemot arheoloģiskos izrakumus vai apmeklēt kādu arheoloģijas pieminekli.
Ētika un reliģija (Māris Ķirsons)
Cilvēks, tevi ieskaitot, nevar izvēlēties neizvēlēties. Tas tikpat attiecas gan uz ētiku, gan uz reliģiju. Dziļāku ieskatu šai tēmā mums palīdzēs iegūt „Skroderdienas Silmačos,“ „Līduma dūmos,“ „Romeo un Džuljeta“ un „Uz neatgriezšanos“. Tev nav nepieciešams visus šos gabalus izlasīt, pirms tu ieradies Kazdangā, jo kādu daļu lasīsim kopā un daudz ko no tā visa skatīsimies.
Cepures no doņiem un kļavu lapām (Sandra Stare)
Ja tev ir lielāka pacietība, tad noteikti nedēļas laikā tiksi pie doņu cepures, ja mazāk laika, tad nēsāsi skaistu cepuri no kļavu lapām. To var pagatavot pat dienas laikā!
Klūdziņas (Juris Ventaskrasts)
Mēģināsim kopīgiem spēkiem pirkstiem likt strādāt un tapt kādam darinājumam.
Aušana (Anda Petruka)
Strādājot stellēs, apgūsim praktiski dažādas tehnikas aušanā.
Vingrošana tavai veselība (Kristina Bernāne)
Aicināti darboties cilvēki, kuri uzskata sevi par praktiski veseliem. Šajā steidzīgajā pasaulē katru brīdi mēs esam pakļauti stresiem. Ja neprotam tikt ar tiem galā, tad tie kā dadži pieķeras mums - sakrājas mūsu plecos, iegulstas mūsu sirdīs, apņem mūsu krustus. Labas domas, pareiza elpošana un fiziskie vingrinājumi palīdzēs tikt ar galā ar nepadarītiem darbiem, parādīs izeju no bezizejas, atgriezīs sejā smaidu un ķermenī mundrumu.
Nūjošana (Kristīna Bernāne)
Nodarbība aktīviem cilvēkiem, kam patīk pastaigas mežā kopā ar draugiem vai vienatnē. Šajā ievirzē apgūsiet nūjošanas pamatprasmes un zināšanas – kā izvēlēties atbilstošu nūju garumu, kā pareizi lietot nūjas, apgūsiet vingrinājumus, lai iesildītos un arī atsildītos pēc nodarbības, kā arī apgūsiet soļošanu ar nūjām šķēršļotā apvidū.
Pļāvs mācib (ventiņ stāstnic, zāļ siev - Reiter Līg)
Tātad mān mācib progrām priekš vien vasars nedeļ:
1.Vien dien mēs študieres teorij.
Pa to laik ari epazīses: gan sava stārpa, gan a mācib progrām, gan a augem un mācib materiālem. Būs grāmats, špiker un ari dārb laps, le atzīmet jiptigs, rets, prasts un makten ģeldigs augs. Noskaidros, cik guder mēs i. Vares jau no paš piermo dien kārtot eskaits un ekzāmens, le pēzdiga diena sajemt sertipikāt.
2.Vien dien mēs staigas apkārt un mekles treideviņs ārstniecibs augs, ies uz pļāv, pīs viskādigs smilg, zied, lap un vārd vaiņags un vāķis augs priekš mācib izstād. Pe reiz apspriedis, ko var esākt a zaļam zālem, kā uzglabat un kā sapakot uz priekšdienam.
3.Vien dien mēs seides pe tējs gald un študieres viskādigs recepts un degustes tējs un eidis salāts. Priekš to eprieks vaig sariktet pills trauks.
4.Vien dien būs zaļe praks, kad brōks ekskursija un katers vāķis ko nu vares eroudzit. Pe reiz savāķis tēj perzonīgam vaidzibam. Viskādigs augs pētis un šķiros, ko kur likt. Beig gala sies slots priekš piert.
5.Vien dien ies uz piert, mācises paklāt lāviņ un uzliet pierts tēj un pērses a zied slotam. Priekš to eprieks vaig sariktet veš un trauks. Proves apgūt krustisko peiren, vārdoto peiren un noprovet kadiķ skūj morc a mēd uz sāv ād.
6.Vien dien mēs kārtos ekzāmen un krāmeses gar butliņam, kur iekš i espundet viskādig ārstniecibs aug un mēģnas tos atpazīt. Kas no 150 butliņam vares nosaukt vismaz pus, tas Pļāvs mācib bus beidzs.
Ziepju darbnīca (Inga Kalviņa)
Piecu dienu nodarbību cikls, kurā jauniešiem un pieaugušajiem piedāvāju apgūt pamatzināšanas dabīgo ziepju vārīšanā. Ik dienu divu stundu garās nodarbības laikā dalībniekiem būs iespēja apgūt dažādu Latvijā plaši izplatītu ārstniecisko augu īpašību izmantošanu ziepju pagatavošanai. Izmantojot “karsto” un “auksto” ziepju vārīšanas tehnoloģiju, gatavosim gan maigas kumelīšu un kliņģerīšu ziepes sejas ādai, gan auzu pārslu un mālu ziepes ķermenim, gan kazas piena un medus ziepes ar vitamīniem bagātām smiltsērkšķu, linsēklu un kviešu asnu eļļas piedevām visai ģimenei, kā arī auzu, magoņu sēkliņu un jēlvilnas pirts skrubīšus. Nodarbību cikla noslēgumā mūsu pagatavotās ziepes glīti iesaiņosim dāvināšanai saviem mīļajiem.
Astroloģijas pamati (Džineta Skrinda, Ilmārs Lancenieks)
Ievirze dos iespēju izprast likumsakarības, kas nosaka planētu ietekmi uz cilvēka raksturu un dzīvi. Dalībniekiem būs iespēja sastādīt savu individuālo astroloģisko karti un saprast, ko tā stāsta par viņu dotībām, īpašībām un dzīvē risināmajiem jautājumiem.
Floristikas ievirze (Lāse Juska)
Varēs iemācīties gatavot apsveikuma pušķus, telpu dekorus un vides objektus no dabā atrodamiem materiāliem. Strādāsim ar labību, smilgām, pļavu ziediem un citiem materiāliem. Interesentiem vēlams līdzi paņemt asas šķēres un darba prieku.
Vecumam no 0 līdz 3 gadiem
Bēbīšu skoliņa (Dina un Reinis Cepļi)
Bēbīšu skoliņa ir apmēram stundu ilgas nodarbības pašiem mazākajiem nometnes dalībniekiem no 0 līdz 3 gadiem kopā ar kādu no vecākiem. Gaidīsim jūs uz kopīgu rotaļāšanos, dziedāšanu un darbošanos mazuļa priekam, attīstībai un savstarpējai labsajūtai. Bēbīšu skoliņa ir iespēja vecākiem apgūt iemaņas, kā pašiem veicināt sava bērna augšanu un attīstību, bez īpašiem palīglīdzekļiem un pieaicinātiem speciālistiem. Bērnam pietiek ar mīlošu vecāku savā tuvumā, lai justos droši un harmoniski attīstītos. Tas ir latviski – dzīvot kopā ar savu bērnu un līdzdarboties viņa attīstībā. Programmā: skaitāmpanti un dungojamās dziesmiņas; pareizas mazuļa auklēšanas māksla; bērna masāžas pamati; šūpuļdziesmas; dažādas sajūtu, kustību koordinācijas un savstarpējo komunikāciju veicinošas spēles un rotaļas. Tā kā mazulis rodas diviem, tad viņa pilnvērtīgai attīstībai nepieciešamas kā mātes rūpes, tā tēva atbalsts. Tādēļ arī šīs nodarbības mēs vadām divatā.
Bērniem no 2 līdz 6 gadiem
Pusreizpuse
Nodarbības pirmsskolas vecuma bērniem. Zīmēšana, mīkliņu minēšana, dziesmiņu dziedāšana un citas jaukas lietas. Pieskatīsim bērnus, rotaļāsimies ar tiem, un caur rotaļu apgūsim dzīvei svarīgas prasmes.
No 13 līdz 18 gadiem
Jauniešu pārrunas (Ziedīte Začeste)
Tās šoreiz būs par tēmu Teātris ir dzīve, un dzīve ir teātris. Dažādas lomas, ko mēs katrs spēlējam savā ikdienā. Dažādi spēles elementi. Radīsim arī katrs savas dzīves spēli - būs, ko rādīt noslēgumā.
Vēl būs: sports un nūjošana, nometnes koris, literārā darbnīca (skat. bukletu)